Iza

Alla inlägg under september 2009

Av Angelica - 23 september 2009 22:25

Fortfarande dålig...Hostan ger inte med sig och är såååå less...

Inte gjort så mycket i veckan, mest tagit det lugnt och "försökt" vila.

Malte har varit hos veterinären,så han har lite ont, eller verkar inte ha så jätteont längre, utan det är nog mest kragen som är störande... Och det kan jag förstå!

Har även varit och beställt tårta, blir ju 1 år äldre på fredag,

så har unnat mig tårta som jag i vanliga fall inte kan äta, beställde laktosfria tårtor....Mums!!!


      Malte däckad   Malte med kragen  

Av Angelica - 15 september 2009 12:43

Idag har jag bara vilat.

Hoppats att man ska vakna och vara piggare, men inte det.

Nu känns huvudet helt degigt och jag är tröttare än jag var innan.

Strålande väder ute, men orkar man göra något?! Näe....

Huvudet värker, kroppen värker, näsan är öm, halsen går inte ens att beskriva hur ont den gör, hostar så det känns som att jag ska gå sönder, svettas, fryser, fryser, fryser.......

Känns tungt eftersom de senaste två gångerna jag varit förkyld har de hållit i sig flera veckor, och har fått pencillin för att bli av med det. Så ska man gå och vara hängig länge, eller göra något åt saken lite tidigare än jag gjort innan. Hur länge ska egentligen en förkylning hålla i sig???

Av Angelica - 14 september 2009 20:37

En ny dag där barnen ska tröttas ut... :)

Är helt slut pga min förkylning, men som mamma kan man inte ligga sjuk utan barnen ska roas...

Så kokade kaffe, tog med saft och köpte en massa kakor och åkte till hertsö träsk.

Gick en bra bit innan vi bestämde oss för en plats där vi stannade.

Gjorde upp eld, fikade, barnen sprang iväg i skogen och lekte och det var riktigt härligt.

Perfekt dag för utflykt.


Hertsö träsk   Stigen   Utsikt hertsö träsk   Saga & Alex i skogen   Malte i skogen   Jasmine i skogen   Alla barn vid elden   Jasmine & Malte i skogen  

Av Angelica - 12 september 2009 20:30

Idag har vi varit på Leos med alla barn.

Hade en tanke om att trötta ut dom och det funkade rätt bra. :)

Glömde ju tyvärr kameran hemma, så blir inga bilder därifrån.

Jasmines kompis Tilde kom också dit och följde med oss hem efteråt.

Åkte och köpte lördagsgodis på vägen hem, högst 25 kr sa jag, men det var inte billigt lösviktsgodis för ingen klarade under 30 kr.


Sen var det middag, lek & bus, sova och en lugn, skön stund för oss! Underbara kvällar...!!! :D



Trummor   Kramkalas. Saga, Tilde & Jasmine   Tilde & Jasmine  

Av Angelica - 11 september 2009 15:00

Det har varit en lugn vecka...

Varit och köpt mig ett par jeans, behövdes verkligen....

Men behövde inte förkylningen som jag fick med på köpet... :)

Så har varit och fikat lite på stan (som vanligt) annars mest varit hemma och vilat.


Alex fick en cykel i efterskott, hans var alldeles för liten.

Han cyklade runt, runt på parkeringen och var så glad för sin nya cykel, kul när dom blir nöjda! :)


Passade även på att ta kort på barnen när dom klädde ut sig, dom var så fina så! :)



Alex utklädd   Jasmine utklädd   My Darling   Alex & nya cykeln  

Av Angelica - 3 september 2009 20:07

Glömde ju att skriva att min älskade syster fyllde år i lördags.

Och så firade hon och hennes man 10 årig bröllopsdag på fredagen!

Stort grattis!!!! @---)-

Av Angelica - 1 september 2009 20:16

Tycker det är ganska lustig det här med läkare.

Har flera gånger besökt dom pga att jag under ganska lång tid nu varit riktigt dålig.

Och varje gång får jag en ny medicin att prova på.

Dom har ingen aning egentligen vad problemet är och dom drar sig för att skicka vidare till någon som kan ta reda på det, kan det bero på kostnader kanske?!

Känner mig som en försökskanin och är nu jäkligt less på deras inkompetens!!!

Imorgon ska jag ringa och säga att dom får ta fingrarna ur .... och se till att det händer något!!!


Mina barn har även gått hos läkare under några års tid pga ett problem som de båda har. De kan säga vad problemet beror på, men inte vad man kan göra åt det. Samma visa där, barnen har fått prova på mååånga olika medicinkombinationer, utan framgång. Är det verkligen så det går till?

Om man inte vet så chansar man, det kan ju funka....

Ovido - Quiz & Flashcards