Iza

Alla inlägg under maj 2009

Av Angelica - 28 maj 2009 15:06

Var tänkt att vi skulle måla igår, men var ju liiiite för regnigt för det tyvärr.... Hade barnen hemma, för Jasmine hade haft ont i huvudet dagen innan. Så blev en lung hemma dag.

Var en snabbis in till stan och köpte medicin och fyndade även lite hårfärg och en ny datormus, riktigt cool. :)

Idag har Jasmine också varit hemma, mest bara för att få vila en extra dag, för mycket spring i benen har hon minsann. Åkte en sväng med René och självklart skulle hon sitta i knä och styra och efter lite tjatande fick hon sin vilja igenom... :)



Av Angelica - 24 maj 2009 09:24

Varit hos mamma igen. Och när vi var där så kom det två lamm, så nu har man varit med om det med... :)

När vi kom dit låg ett stackars lamm helt orkeslös, hon orkade inte ens hålla upp huvudet eller öppna ögonen, så trodde inte den skulle klara sig.

Men jag tog henne innanför tröjan och värmde henne och matade med flaska och sen tog vi in henne i huset och värmen. Och sakta men säkert har hon piggnat till. Mamma lovade barnen att när vi skaffat hus skulle dom få Lambi som hon fick heta och även ett annat flasklamm som barnen döpte till Modig... :)

Så när vi kom hem satt Jasmine och kollade på blocket var vi skulle kunna bo på landet utan att hon behöver byta skola... haha, så söt så...!



Av Angelica - 23 maj 2009 09:10

Idag har vi haft tre timmar kalas på Leos lekland med 14 barn. Det var intensivt men roligt. Blev lite tjafsande som det lätt blir när det är många tjejer, men det löste sig. Annars var födelsedagsBARNEN nöjda. Jasmines kompis Tilde fyllde 10 år idag,så de hade ett gemensamt kalas. Jasmine hade valt discorummet där de serverade marängsvich...?! men barnen hade inte ro att sitta kvar där länge,så det blev vi vuxna som satt kvar där inne och poppade musik... :D


Tog på krafterna pga min förkylning, undrar när den har tänkt ge med sig, hostat i över en vecka nu. Har fått antibiotika och en häxbrygd jag ska dricka på kvällen...!



Av Angelica - 21 maj 2009 09:06

Idag har Jennifer och Jonathan varit här några timmar. Vi åt tårta, kakor, glass, godis. En riktigt smarrig dag :)

Sen var vi och lekte i 4 olika lekparker, så dom var ganska trötta på kvällen och nöjda, precis som planerat... :)



Av Angelica - 21 maj 2009 09:03

Grattis min prinsessa som blir nio år idag...!!!


Jasmine har gjort sig kalasfin, riktigt sööööt...! :)

Av Angelica - 19 maj 2009 09:00

Igår och idag har vi målat hus...

Roligt, men oj så jobbigt för arm och nacke... Sen var det nog liiiite mer jobb än jag trodde det skulle vara. Men jag är nöjd, för då har jag juh något att roa mig med ett tag... :D

Blev STOR skillnad på huset, eller vad tycker ni?!

Av Angelica - 17 maj 2009 08:54

Är hos mormor (och så moster såklart).

Dom får massor med lamm nu och barnen älskar att hålla och gosa.... Men vem gör inte det... :)

Min lillebror har även fått en kattunge, men den är barnen livrädda för, den bits säger dom.... Barn är roliga! :D



Av Angelica - 10 maj 2009 20:15

Börjar bli liiiite bortskämd tror jag... :D



Ovido - Quiz & Flashcards