Iza

Alla inlägg under februari 2009

Av Angelica - 28 februari 2009 21:31

Vid elva tiden blev barnen hämtade av mormor och så åkte dom till moster..

Jag åkte in till stan och strosade där några timmar innan jag åkte hem och hämtade grejer för att åka till M och göra mig iordning,

var där vid halv fem och vi åkte iväg till Olivers strax efter sex för att äta en supergod middag, men tyvärr riktigt riktigt dyr...! Men måste man ju få unna sig någongång, händer inte ofta.


J åkte tyvärr hem redan vid nio, hon var inte alls upplagd för att gå ut men vi hade en trevligt kväll ändå.

Det var massor med folk ute (löningshelg), lite för mycket, gick knappt att ta sig fram därinne. Men träffade många jag kände och många jag inte kände... :)

I toalettkön sneglade en kille på mig flera gånger, sen undrade varifrån han kände igen mig

-Var jobbar du?

-Kiosk ibland, sa jag bara

-Aha, kioskbaren!!!

Haha, var den andra den kvällen som kände igen mig och M därifrån, man är ju nästan halvkändis... :)


Åkte hem tio över tre, så det blev en lång kväll... Riktigt nöjd och jag hoppas jag får möjlighet att göra om det snart!!!

Av Angelica - 27 februari 2009 20:10

Började dagen med ett pass på gymet...

Sen blev det en lunchdejt på Baan Thai och efter det hann jag även med en kaffe med J och charmtrollet....


Har städat och grejat på hemma, ser faktiskt rätt ok ut, men brukar inte hålla i sig länge... Måste bara ta tag i barnens rum också...

Sportlov för barnen nu, förhoppningsvis kan vi sova ut lite, men blir nog fullt upp med pulkaåkning, skidor, skridskor och säkert också Leos och Teknikens hus!!


Imorgon ska jag ut och äta med mina vänner och sen blir det krogen... :)

Det var länge sen!!!

Av Angelica - 26 februari 2009 22:46

Ganska kallt, men ändå riktigt härligt väder, så blev en promenad in till stan idag igen!!!


Träffade mammsen och fikade med henne, sen blev det en shoppingrunda och hann även med att fika en gång till med min "bonuspappa"... :) Har hittat täckbyxor till barnen nu, jättefina för 79:- !!!! Kanonpris... :D

Var även och pratade ang mitt hårprojekt, så fick pengar tillbaka för en förpackning, var ju snällt, men inte blev håret bra för det!!! :/

Köpte skor också, rätt fina tycker jag....Vad tycker ni???

Av Angelica - 25 februari 2009 22:29

Tisdag

Underbar dag.... Blev en promenad in till stan och en fika med kompisen...


Onsdag

Hade kompisen på besök i tre timmar medan de nya köparna var och kollade huset... Med sig hade hon två hundar och ett litet charmtroll... Kul, men oj vad ovant.... :)

Sen åkte jag in till stan för att ta mig an projekt hårfärgning... :)

Pratade med en tjej där jag köpt hårfärgen och hon tyckte det var konstigt eftersom den ska ljusa upp håret 5-7 nyanser och är bra om man vill förbleka mörkare hår...!!! Jojo, säkert... Det enda som hände var att mitt hår nu lyser rött i solen och att jag är blond, fläckvis närmast hårbotten...!!!

Varför ska man börja med sånt här, kan man inte bara vara nöjd som det är..

Kram till M som fyller 28 år idag, grattis gumman!

Av Angelica - 23 februari 2009 16:37

Fikade med mammsen på stan idag, alltid lika trevligt...:)

Shoppade några byxor till dottern, dom behöver ju ALLTID kläder...

Nästa projekt är nya täckbyxor...


Köpte hårfärg till mig själv också, tänkte få bort min svarta färg och få tillbaka min naturliga. (vad den nu är)

Först var jag tvungen att få bort mina ljusa slingor och dom satt hårt!!!

Har betydligt mindre hår på huvudet efter att ha slitit loss dom, och värkte gjorde det efteråt.... :(

Men blekningen tog bara fläckvis, så när jag stod i provhytten i stan såg jag att det var en riktigt lysande fläck på ena sidan, så det blev snabbt upp med håret i en svans... :D

Så måste iväg och köpa mera och hoppas på bättre resultat....


Av Angelica - 22 februari 2009 20:36

Nu har vi kommit hem efter en helg full av aktiviteter.

Lördag...

På lör förm hade syrrans son fotbollsträning, så då följde vi med och var och klättrade i snöhögar och åkte madrass, sen åkte vi hem och åt lunch, sen ut igen en bra stund och grillade korv...

Efter att ha varit inne ett tag blev det bastu...!! Så springa ut i kylan och snabbt in i en riktigt varm och härlig bastu...


Söndag...

Då hade syrrans dotter volleybollmatch... Och efter det åkte vi till en stooor backe och kan lova att det kommer kännas i kroppen imorgon efter att ha sprungit upp för den och flygit av i några gupp.... :D


Men nu är vi iallafall hemma, nöjda och trötta efter en riktigt trevlig helg!!


Av Angelica - 19 februari 2009 21:57

Idag blev jag bjuden på lunch i stan... :P

Sen blev det fika med mammsen.


Ska åka och hälsa på syster ihelgen, åker så fort barnen slutat skolan imorgon. Blir trevligt, var lääänge sen vi var där...

Ha en trevlig helg!!!

Kram

Av Angelica - 18 februari 2009 19:21

Varit en riktigt kall dag idag,nästan -30....

Trotsade kylan och åkte till gymet.

Blev ett långt och hårt pass idag, men sååå skönt slut jag var efteråt.

Finns inget som rensar huvudet så bra. :)


Vill tacka min underbara familj och mina vänner, speciellt M & J,  för att ni lyssnar och stöttar. Tack! Ni betyder massor för mig!



Ovido - Quiz & Flashcards