Iza

Alla inlägg under augusti 2009

Av Angelica - 30 augusti 2009 15:17

Varit i Boden hela helgen.

Sålde mat, grönsaker m.m

Gick hyfsat bra förutom lördag då det regnade HELA dagen.

Hade alla tre barn med både lör och sön, så då var det livat.

Var riktigt trött i fötter och huvud när vi kom hem.


Av Angelica - 27 augusti 2009 15:07

Har jobbat i Gäddvik hela veckan.

Röjt, rensat och skördat. Jobbigt för ryggen, men tidigt har man somnat och gott har man sovit... :)

Jobbat sååå duktigt och självklart har jag fotat så ni får se resultatet...

Vad tycks om mina blombuketter, ganska bra va?! :)

Av Angelica - 24 augusti 2009 23:21

Fredag åkte vi så att sonen fick handla för sina födelsedagspengar, det blev ett flygplan som han provade så fort det laddat färdigt.

Var inte lätt att styra och den hamnade på grannens balkong, som tyvärr inte var hemma. Så fick vänta en stund och sen fortsätta flyga när vi fått tillbaka den. Hamnade i träd, på garagetak, men kul var det. :)


Sen åkte vi till mamma, men först förbi en marknad.

Där var min morbror och hans sambo och sålde sina smycken, skålar, ljusstakar m.m Jättefina! (Fälen design i Arvidsjaur)


Hem till mamma och där skulle dom flyga mer med planet.

Men efter ca 15 min flög dom in det i en skogsdunge och där ligger den fortfarande kvar.....


Av Angelica - 21 augusti 2009 09:04

Flyg till Gbg tis morgon där mina barn mötte mig och så åkte vi till Borås där vi spenderade några timmar innan tåget gick på kvällen.

Var verkligen spännande att se om vi skulle få med all packning, dom hade en stor, överfull resväska, 3 ryggsäckar och 9 påsar (mest med gossedjur).

Men det gick!

Hade en egen kupe på tåget så var bara att proppa in allt, sen kollade vi film på dator och myste.

Hemma i Luleå igen strax före tolv, och blev som tur var hämtade...


Är verkligen en omställning efter att ha varit utan dom så länge, men det är precis såhär det ska vara, livat och full fart, precis som vanligt...! :D

Av Angelica - 16 augusti 2009 20:29

Har lyckats göra illa mig....

Var och skulle mata fåren igår, la ner högaffeln och sparkade sen hälen rätt i den. Träffade mitt på och det gjorde ordentligt ont. Sen blev det ondare, ömmade hela natten, sov inte många timmar, foten blev stel och det svullnade kring såret. Fått en infektion, så nu ska jag äta pencillin i 10 dagar...! Fick även kryckor eftersom det varit för ont att stödja på den och det blev jobbigt för det andra benet. Klantig man är...!!! :(

Av Angelica - 13 augusti 2009 16:16

Idag har jag varit i Gäddvik igen.

Rensat ogräs så händerna värker, men fint blev det!

Cyklade hem, så det lär ju kännas i benen imorgon. :) 

Och sen en längre promenad med vovven som fått vara ensam hemma en stund, är han ju inte van vid, sååå glad när jag kom hem... 


På tisdag ska jag åka till Gbg och hämta hem mina barn...!!!

Flyg dit och tåg hem, usch, tar sån tid...!

Men är det värt för att äntligen få hem mina älsklingar...


Av Angelica - 12 augusti 2009 22:36

Efter ca 5 timmar på måndag och 4 timmar på tisdag så är vi äntligen färdig med husmålande, spikande och fixande som vi har jobbat med. Målningen var ju klar ganska tidigt, men skulle bytas ut lite, bla runt fönstren och räcket runt altanen. Så efter att ha mätat, sågat, målat, spikat så blev vi äntligen klara. Har fotat mitt mästerverk såklart... :D

Av Angelica - 9 augusti 2009 22:24

Igår var jag på loppis här på hertsön. En gång per år är det något som heter hertsödagarna med olika aktiviteter. Strålande sol och massor med folk.

Fick en väldigt tidig födelsedags present av min mor, men den var ju sååå söt...!

Köpte en kamera på loppis, men den verkar inte funka alltför bra, precis som jag misstänkte. Så då fick jag ännu en tidig present av min underbara karl. En kamera... :D


Efter det kom Emma, Andreas, Julian och Olivia på besök. Hur gulliga barn som helst, jättekul att få träffa dom. Sen hade dom barnvakt till barnen och vi grillade och hade en trevlig stund. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång!

Fick även en blomma av dom,som grattis till förlovningen, jättefin! Tack!


Ovido - Quiz & Flashcards