Iza

Alla inlägg under juli 2009

Av Angelica - 30 juli 2009 16:23

Glömde ju....

Sett några filmer igen... :)

Crazy eight - skräck, väldigt speciell, var sådär...

The International - Action/Thriller, helt ok.

Welcome to the jungle - rysare, njaa, ganska seg tyckte jag.

Av Angelica - 30 juli 2009 16:11


Lördag var jag ute en sväng på krogen med min "arbetskollega" och hennes systers bror... =) Var väl ute ca 2,5 timme, men det var lagom tycker jag. Sen kom min privatchaufför och hämtade oss!


Har även varit och spelat minigolf...igen... :)

Denna gång inomhus och betydligt bättre banor, fanns några som var riktigt häftiga...


Köpt två par nya glasögon, behövdes verkligen....!!! Ska lägga ut bilder sen, är så dålig på att komma ihåg att fota, fast blir ingen vidare kvalité med mobilen, skulle behöva en riktig kamera...


Så familjen.....! Jag önskar en kamera när jag fyller år.... :P


Måndag var jag hos tandläkaren, har skjutit på det länge......för länge, så var tvungen dra ut tanden, aj...!!! Fortfarande ömt...!


Ikväll ska jag gå en sväng på RIX FM Festivalen, så nu ska jag göra mig iordning!

Av Angelica - 23 juli 2009 13:45

Måndag

Lugn dag, fikat på stan.

Var och spelade minigolf på efterm med René, Markus, hans tjej & dotter.

Det var den sämsta bana jag spelat på, växte gräs på banorna, var nog aldrig sopat och hindren var trasiga och gick i bitar. Killen som hade hand om det verkade inte allt för engagerad att hyra ut heller. Skärpning!

Jag kom trea, gick inte alltför bra, men trevligt var det.


Tisdag

Var jag och jobbade i Gäddvik.

Regnade hela dagen, var genomblöt redan när jag kom dit kl 8 eftersom jag fick gå från B-näset. Gav upp lite tidigare eftersom både jag och de två ungdomar som var där var helt slut och kalla.

Gick till B-näset (i regnet såklart), missade precis bussen och det var ca 50 min till nästa, så då promenerade jag in till stan. Bergnäsbron känns såååå lång....!!!

Gick sammanlagt 7,5 km + att jag gått hela dagen, så kändes i fötterna när jag kom hem.


Onsdag

Gäddvik igen...

Dags att flytta lammen igen och den här gången lyckades vi...!!! :)

Byggde om hagen lite och satte ett extra stängsel, så nu gör dom det bra om dom rymmer.

Lika slut när jag kom hem som igår, vilade två timmar och såg sen på en film, Seven Pounds.

Har även sett Streets of Blood, Martyrs (väldigt sjuk film) och Boy a.


En fundering.... Är det ute med lyckliga slut?!

Länge sen jag såg en film där det är ett någorlunda lyckligt slut...


Torsdag

Cyklade in till stan, drack kaffe, cyklade hem, suttit och njutit av vädret.

Inte hänt mycket idag... Men ikväll ska vi åka och bowla... :)

Av Angelica - 18 juli 2009 19:53

Igår var vi och jagade får i Gäddvik, skulle flytta dom, men det gick inte alls, så det slutade med att dom hamnade där dom var från början.

Tog hjälp av Malte, han tyckte det var jättekul att leka fårhund. :)

Lagade även en grind som fåren haft sönder.


Har rensat ut på vinden, behövdes verkligen...

Tror jag fyllt soprummet några gånger nu. :)


Annars har det varit ganska lugnt, längtar efter mina barn och tycker det är dags att dom kommer hem nu...!!!

Av Angelica - 13 juli 2009 19:44

Vi var och hjälpte min mor ihelgen i Flakasand. Min bror, hans fru och två barn var också med. Vi serverade mat till de besökande som var omkring 1000 st. Hade en woklåda som blev poppis och tog slut efter ca 2 timmar, sen blev det  att sälja hamburgare på löpande band.

Kom dit redan fre kväll, började ställa iordning allt på lör morgon och började jobba på allvar vid tre tiden till två på natten, sååå trött i benen sen...!

Hade hyrt en husvagn också, men tyvärr luktade den inte alltför trevligt,(mest troligt mögel) så kan ju inte säga att man sov så gott någon natt.

Men det var ändå riktigt trevligt och helt ok musik.


Idag har vi varit och städat ur ett hus, eller mamma skötte nästan all städning, hann knappt vara med. Vi andra körde skräp, åtta vändor, blev sammanlagt 20 mils körning.

Av Angelica - 6 juli 2009 10:35

I Fredrika hos min morfar och en av mina morbröder.

Vi var 24 st där. Det badades, hoppades längdhopp, löpning, kastades boll, m.m Sen var det grillning, hade ett gäng grillar som tur var. Efter det var det lekar igen, trampa sönder ballonger, en rolig lek delades man in i lag och varje lag var olika djur, så skulle vi ut i skogen och leta godis som gömts där och när man hittade godis skulle man låta som det djur man var. Så i skogen stog ett gäng får, kor, katter, hundar och grisar. :) Gick förbi en mamma med två barn och oj vad dom såg chockade ut. :D

Sen spelades det kubb! "Vissa" hade fått i sig alldeles för mycket och trodde att han fortfarande var ett djur, sprang omkring på planen och fick några kast på sig.... Men underhållande var det!

Tack för i år, ser fram emot nästa, men hoppas alla som saknades kommer då, ca 20 st....!

Av Angelica - 6 juli 2009 10:29

Men ändå ingen hemlis eftersom min kära mor är snabb på att berätta... :)

Men för er som inte vet så hade vi en mysig helg med massa shopping, (nya kläder, 3 par skor, resväska m.m.) övernattning på hotell, middag ute (4 små rätter a la skalbagge) :/ men mysigt ändå.... Och sen en krogrunda på stan.

Och sen så.......Ja gissa... :)

Av Angelica - 6 juli 2009 10:23

Åkte en sväng till Borås för att hälsa på mina barn som är där....

Åkte söndag vid ett tiden och kom fram måndag vid 10.

Fullt ös med bad två dagar och Borås djurpark en dag. Åkte hem redan ons kväll eftersom vi skulle åka iväg på släktträff på fredag. Intensivt men roligt att få träffa mina gullungar, saknar dom massor och längtar tills dom kommer hem...!

Ovido - Quiz & Flashcards