Iza

Alla inlägg under mars 2009

Av Angelica - 21 mars 2009 19:02

Sååå härligt, vårkänslor...!!!

Först var Alex ute och lekte med Malte, sen gick Jasmine en promenad med honom... Han är omtyckt... :)


Sen tog vi med Alex kompis och gick och handlade fika och gick sen till hertsö kullar.... Var har jag lagt mina solglasögon, dom hade verkligen behövts idag??!!


Men slutade mindre bra....

Alex flög av boben och slog ansikten, blödde ordentligt, så det var bara att skynda sig hem.

Läpp och näsa svullnade upp på en gång, så han ser ut som att han gått några ronder i en boxningsmatch. När vi kom hem somnade han och sov två timmar, helt slut av dagens händelser, stackars min lilla älskling...! :(

Av Angelica - 20 mars 2009 18:58

Varit en lugn vecka, har inte gjort allt för mycket...

Måndag var jag hemma och var hundvakt.

Tisdag & torsdag blev det gymet och idag har vi varit och storhandlat.... Svider i plånboken, men var nödvändigt!!!!!

Tack för hjälpen mammsen, vet inte hur jag skulle fått hem allt utan dig... :)

Av Angelica - 16 mars 2009 20:15

Har blivit utmanad....!

Så här går det till:

Alla svar måste börja på Ditt namns första bokstav!
Länka sen vidare till så många som Du vill, minst 4 stycken.
Berätta för dem utmanade att dem är utmanade.


1. Vad heter du? Angelica

2. Ett ord på fyra bokstäver: Alla

3. Flicknamn: Anna
4. Pojknamn: Alexander
5. Yrke: Advokat
6. Färg: Azurblått

7. Klädesplagg: Anorak
8. Mat: Artista
9. Sak i badrummet: Aceton

10. Plats/stad: Amsterdam

11. En orsak att vara sen: Alarm
12. Något man skriker: AHHHH!!!
13. Film: Armagedon
14. Något man dricker: Alkohol
15. Band: Abba
16. Djur: Apa
17. Gatunamn: Abborrgränd
18. Bil: Amazon
19. Sång: Amazing Grace


Jag utmanar vidare till Veronica, Jennifer, Mamma & Magnus

Av Angelica - 16 mars 2009 18:56

Grattis mosters stora kille...!!!


Av Angelica - 15 mars 2009 10:19

Haft en ganska lugn och skön förm, men var uppe redan strax efter kl sex. Jasmine kom och väckte oss, men la sig sen i min säng och fortsatte sova, dom är ju för söta mina barn...!!!


Sen har vi spelat Guitar Hero, dator och pysslat....

Nu fick Alex en kompis så då passar jag på att låna datorn en stund, det är inte ofta jag har tillgång till den på dagtid... :)

Av Angelica - 14 mars 2009 10:11

Satt faktisk och tittade på schlager, men det ångrade jag...

Visst fanns det betydligt bättre låtar än den som vann... Inte för att jag tycker det där är jätteviktigt, men det var ingen schlagerlåt, tycker iallafall jag...!?

Jasmine tyckte iallafall det var roligt och hon stod och dansade mest hela tiden... :)

Alex somnade i soffan ungefär 2 min efter att dom sagt vem som vann, han måste verkligen ha kämpat med att hålla sig vaken, haha...

Men han ville att "piloterna"  skulle vinna och när dom åkte ut hejade han på EMD, så han blev väl inte heller så nöjd...


Av Angelica - 13 mars 2009 10:04

Jobbat idag med... Märktes på många vad det var för dag, det var försovningar, soppatorsk, m.m Sj hade jag fullt upp hela dagen,

fick varor redan innan öppning och sen var det folk HELA tiden.

Hade sju..!!! sopsäckar som jag fick springa ut med när chefen kom och tog över kassan. Kändes i huvudet och hela kroppen när jag äntligen kom hem...!!!!

Hur var eran fredag??


Lägger ut en bild på mig och min prinsessa, en riktig liten linslus, som mamma....!!?? :)

Sen tog Jasmine ett kort på mig som blev riktigt fint.


Av Angelica - 12 mars 2009 09:48

Jobbat idag med... :)


Jasmine är verkligen glad för skidorna. Hon hade varit och åkt på fritids, ensam, bara för att få åka. Åkte till sitt gamla dagis som ligger ganska nära skolan och hälsade på.

Sen skulle dom åka skidor hem också, så passade på att ta kort på mina små troll....

Ovido - Quiz & Flashcards