Iza

Alla inlägg under juni 2009

Av Angelica - 23 juni 2009 20:57

Kom ju på att jag glömt berätta att jag hjälpt till med feriejobbare.

Fyra duktiga killar + en tjej som kom till senare.

Har sått, vattnat, grävt rabatter, vattnat vattnat vattnat... :) byggt fårhage, städat, fixat & grejat. :)

Idag var min sista dag, så jag bjöd dom på gófika, som dom uppskattade väldigt mycket.


Har även målat klart huset som vi hållit på med, äntligen...!!!

Av Angelica - 21 juni 2009 20:41

FREDAG

Fredag åkte vi iväg till min kära syster, surprise!!! hon hade ingen aning om att vi skulle komma, det hade mamma glömt att meddela.. :)

Firade midsommar på "platsen", sen åkte vi hem till mamma på eftermiddagen. Deras kisse har fått 6!!! stycken kattungar, sååå söta så...!

Tyvärr har min mor lovat att Jasmine ska få en, så nu har vi ett lamm + en kattunge = problem. Måste hitta någonstanns vi kan ha dom... :)


LÖRDAG

Öronmärkning av får....

Körde lite bil....Jag alltså... :D

Spelade yatzy (lite tråkvarning på det, jag vet) :)

Men det var riktigt trevligt. Hade en lugn slappar kväll.


SÖNDAG

Var vi på löpartävling i Morjärv.

Min superduktiga lillebror är en hejjare på att springa...!!!

Härligt väder var det oxå...

Efter det åkte vi hem och fixade fint på uteplatsen och i rabatten...

Satte blommor som jag fått av syster, jättenice!



Av Angelica - 8 juni 2009 21:22

Fick besök av en kille som fått i sig något olämpligt på söndagkvällen precis när barnen skulle isäng.

Han blev lämnad av sina kompisar på gräsmattan där dom tyckte att han kunde ligga och visst det hade inte varit något problem om han hade legat kvar där, men killen fick för sig att han skulle komma in till oss. Han slog sönder stol, sparkcykel och två rutor, kravlade omkring i rabatten och brottades med grillen.

Barnen var livrädda!!!!

Tillslut kom en polishelikopter, en buss och en bil, men kl hann bli efter elva innan barnen var lugna och kunde somna.

Vart är världen på väg?!



Av Angelica - 7 juni 2009 21:22

Barnens far har kommit hit, kan lova att barnen blev glada. :)

Men mamma blir ledsen när han tar med dom till Gbg nästa helg. :(

Fredag åkte vi till mamma och lämnade av lite grejer, blev kvar där till lördagmorgon då släpen var tvungen lämnas igen.

På lördag mitt på dagen åkte vi till syrran och var där till söndag. Alla vill träffa barnen innan dom åker!


Lägger in en bild på fina pärlplattor som mina underbara barn har gjort.


Av Angelica - 2 juni 2009 20:14

Idag har jag värk överallt...Målade hus igår, fick stå på vinglig stege utan något att hålla i och sitta på knä och måla. Hon som bor där sa flera gånger att jag jobbade bra. :) Hon var ute och pratade en hel del, på engelska och min engelska är ju inte den bästa... :) Ska måla imorgon igen om det är bra väder, ska bli skönt när det är klart.

Men har kanske fler målarjobb på gång. :)

Ovido - Quiz & Flashcards